Zaterdag 6 november

Zaterdag stond de kerk in Kaireni op het programma. Christa en Anneke met Prem en Prabha in de taxi en ik op de motor. Ondanks het feit, dat dit gedeelte van de weg weliswaar niet vol kuilen zit, maar wel als een wasbord is, en je je op de motor al stuiterend voorbeweegt, heb ik toch genoten. Het was alweer prachtig weer, geen wolkje aan de lucht, prachtig uitzicht op de bergen en het onmisbare gevoel van vrijheid op de motor. Ik weet wel dat dit alleen maar zo voelt, maar toch, toch wel lekker!

We hadden een fijne, hoewel wel wat lawaaiige dienst. De prediking kwam goed over, ook al had de jonge en onervaren vertaler er af en toe wel wat moeite mee. Helaas konden we niet met Jutta mee om een bezoek te brengen aan haar boerderij, waar ze met een aantal ex-lepra patiƫnten de boel runt.

’s Middags waren we door Prem en Prabha uitgenodigd om samen met hen in een restaurantje te eten. Het werd een heel gezellige tijd met elkaar, we hebben lekker gegeten en veel gelachen, waarbij Christa en Anneke ook duidelijk een duit in het zakje deden.

Zo kwam voor mij een eind aan ons bezoek aan Pokhara. Voor het slapen gaan nog de koffer ingepakt en daarna proberen op tijd te gaan slapen. Dat was evenwel een misrekening, want ik was even Tihar vergeten. Knetterharde Nepalese of Indiase popmuziek met veel gejoel, dat pas om ongeveer 10 uur ophield. Dat lijkt voor Nederlandse begrippen misschien nog vroeg, maar in Nepal is het meestal na 9 uur al helemaal stil op straat. Daarna ben ik gelukkig toch nog op tijd ingeslapen, want ik moest er weer om 5 uur uit.

Gea zei

Wat vliegt de tijd, de 3 weken zijn alweer bijna voorbij.
nog een paar fijne dagen en een hele goede terug reis!!

Arie Theisens zei

Jan en Aukje,

D.m.v. je uitvoerige weblog hebben we het als het ware mee kunnen maken en beleven.
We wensen jullie een heel goede reis toe en hopen je snel weer te zien.